Fagor IFF-4X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fagor IFF-4X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EdmondPetrus 08-02-2013
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Er was geen gasaansluiting, dus electrisch koken.
Ik keek er tegen op, het was even wennen, maar...
Na ruim een jaar kan ik alleen maar zeggen: ik wil niet anders meer dan inductief koken. Geen verbrandingsgassen in de keuken. Makkelijk schoonmaken.
Deze plaat is erg goed. Hij heeft 12 warmtestanden, daardoor is de laagste stand goed voor sudderen. Bij een 9-standen plaat is de laagste stand vaak reeds te hoog.
De aparte timer voor elke kookzone is ideaal.
De RVS buitenrand is esthetisch mooi, en beschermd de rand tegen kapotstoten als je er per ongeluk te hard een pan tegenaan zou schuiven.
Enigste minpunt dat ik zou kunnen bedenken, is dat je de piep niet uit kan zetten als de timer de kookzone uitschakeld. Die piept een minuut en stopt dan. Hij stopt wel meteen als je op de uitknop drukt.
Voor de rest: een genot om mee te koken.

Kvdr 13-12-2013

Arnoud, ik heb nu hetzelfde probleem met mijn whirlpool plaat. Heb jij er een oplossing voor gevonden?

arnoudj 16-12-2013

Dag KvdR,
Ik Heb de plaat terug kunnen geven en een Siemens gekocht, met koppelbare kookzones wat erg handig is voor grote pannen. Een perfecte plaat (tot nu toe, even afkloppen).

arnoudj 05-03-2013

Ik heb sinds kort een andere kookplaat die op een vreemde manier zijn werk doet, met stoten hoog vermogen. Plaats ik een pan met water op een pit, breng ik die aan de kook op hoog vermogen 8/9, kookt het water dan zet ik het op een lagere stand, 5 a 6 van 9 dan zie je de stoten energie doordat het water even kookt (je ziet de belletjes), dan even niet (geen belletjes meer), dan weer wel (weer belletjes) etc.
Kan je me vertellen of deze plaat het ook zo doet?
Dank bij voorbaat,
Paul

Marsje5 02-09-2010
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

We koken al jaren met veel plezier op inductie. Onze vorige plaat gaf de geest (één kant deed het niet meer). Deze plaat lijkt een erg gunstig prijs/kwaliteitsniveau te hebben. Installatie was een fluitje van een cent (alleen draden aansluiten op de stekker). De aansluiting op het aanrechtblad krijg ik echter niet overal even strak. Die van ons heeft een RVS-rand. Door deze rand kun je niet 'smokkelen' met de ruimte voor grote pannen (twee grote pannen naast elkaar gaat dus niet). Hij doet het overigens prima. Het vermogen is flink groot (zeker door turbo-stand). De timer is erg handig (geen aparte eierwekker meer nodig). Het kinderslot is ideaal...een loslopende kat kan de plaat niet meer per ongeluk aanzetten!
Kortom: inderdaad een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en dus een aanrader!

M.Nagel 31-08-2010
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Wij hebben deze kookplaat gekocht voor mijn moeder van 86 jaar. Zeer eenvoudig te bedienen, zelfs voor haar.
Mooi uitgevoerd bovendien.

vanderWoudeSmidt 31-03-2010
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Ben zeer tevreden over de inductiekookplaat. Was voorheen gewend op gas te koken, daarna 2 jaar op 'gewoon' electrisch, maar dat vond ik vreselijk. Nu inductie: geweldig. Ik denk dat het nog sneller gaat als op gas. En het reageert direct (niet pas na 5 minuten of zo, zoals op gewoon electrisch), heel fijn. Ook handig dat er (voor één zone) een timer op zit. Die zone gaat dan automatisch uit en geeft piepjes zodat je weet dat het klaar is. Leek me overbodige luxe, maar ben er nu toch heel blij mee. Ook schoonmaken is lekker makkelijk, en het lijkt ook zo mooi. Al met al: dik tevreden. (Aangeschaft via Keukenwarenhuis.nl. Ben ook daar zeer tevreden over.)

Greet2010 04-01-2010
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Kookplaat naar aanleiding van de aanbieding aangeschaft. Na wat problemen met aansluiten, maar daarbij zeer voortvarend geholpen door de heer Verkerk, de plaat in gebruik genomen. Tot nu toe zeer positief. Ook schoonmaken is een makkie. Kookautomaat nog niet helamaal onder de knie, maar dat komt nog wel.

Martinhair 24-12-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Na 25 jaar keramisch te hebben gekookt is er een wereld voor mij opengegaan. Inductie, wat een verademing. Deze mooie goedkope Fagor is een luxe om op te koken, heerlijk snel. Goede pannen is wel belangrijk! Ziet er strak uit en is eenvoudig te bedienen. Het kan luxer maar dat is niet het belangrijkste.

pieter1948 22-12-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Koken sinds kort op induktie.
Installeren was vrij eenvoudig.
Tot nu toe alleen maar positief over de Fagor IFF 4X
In vergelijk met koken op gas veel veiliger en sneller.
Beslist geen spijt van de aankoop.

Leonanda 22-12-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Ben erg tevreden over de inductieplaat.
Heb altijd op een Hallogeen kookplaat gekookt maar deze inductieplaat is echt fantastisch.
Eenvouidige inbouw en met goede instrukties.
Het schoonmaken is een fluitje van een cent.
Al met al verdient deze kookplaat een 10.

nesia46 22-12-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Prima kookplaat, zelf aangesloten, er zat een duidelijk electra -schema bij.
Eerst kookte ik op een keramische plaat maar die ging stuk en precies op het goede moment deze aanbieding.
Ben zeer tevreden en achteraf blij dat de vorige kookplaat stuk ging

Anneriet 21-12-2009

Kook al 14,5 jaar op inductie
wil niets anders meer in de keuken, de jubileum aanbieding fantastisch. Kooplaat afgehaald,zelf geplaatst en koken maar.Prima plaat voor een hele mooie prijs. Gemakkelijke, goed te regelen bediening. Vermogen is snel genoeg.

Balm 21-12-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Wij gebruiken deze kookplaat sinds een week. Zelf aangesloten. Voorheen kookten wij 40 jaar lang op gas.
Of wij tevreden zijn?
Laat ik het zo stellen : we zien er tegenop om weer met vakantie te gaan met de caravan. Want dan moeten we weer op gas koken!
Inductiekoken is het helemaal en zeker met deze kookplaat.
Wij zijn dik tevreden!

Bieleman 22-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Net als anderen voor ons schreven koken wij ook 15 jaar op inductie. Door een ongelukje onze oude kookplaat stuk, dus kwam ook bij ons de aanbieding precies op tijd. Installatie - ook vanwege garantie - aan de installateur overgelaten voor 25 euro. We moeten wel weer wennen aan de iets andere instellingsmogelijkheden, maar dat gaat snel. De plaats lijkt (nog weer) beter te reageren dan de oude. Was de oude helemaal verzonken in het aanrechtblad; deze ligt er echt helemaal op. 't Zal geen probleem zijn, maar je moet dus oppassen dat je niet tegen de rand stoot met het risico van beschadiging van de (geharde) glasplaat. Offerte bij andere keukenzaak leverde een aanzienlijk hogere vraagprijs op.
Al met al zijn we zeer tevreden.

joycewiel 19-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Deze kookplaat gekocht vanwege de geweldige aanbieding en omdat mijn vorige kookplaat kapot was gegaan. vorige kookplaat had een rvs-rand waardoor 2 grote pannen niet achter elkaar konden staan. dat probleem heb ik met deze plaat niet.
Deze kookplaat is zeer gebruiksvriendelijk, alleen jammer dat de kookwekker alleen werkt als er maar 1 plaat aan is.
Vorige kookplaat had veel programma's en toeters en bellen,maar deze heb ik eigenlijk nooit gebruikt en vind deze basiskookplaat veel beter.

jamepa 18-11-2009

Kook al 14,5 jaar op inductie
was net een kookhelft van stuk gegaan,dus de jubileum aanbieding kwam precies op tijd.Kooplaat 13-11-2009 afgehaald,geplaatst en koken maar.Prima plaat voor een hele mooie prijs.Heel gemakkelijke bediening

nl.leemhuis 18-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Wij hebben deze inductiekookplaat gekocht omdat onze oude inductie-kookplaat (14 jaar) het bijna begeven had. De electrische aansluiting was iets ingewikkelder dan gesuggereerd dus daar hebben we een technicus voor uitgenodigd. De plaat zelf is geweldig goed en gebruiks vriendelijk. Doet wat beloofd is. Ik denk dat het kinderslotje een zeer goede bescherming biedt bij gezinnen met nieuwsgierige kindjes.

Albert_1957 17-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Koken al 15 jaar met inductie, voordelen genoeg, even wennen aan andere toetsen en toetsindeling, maar vooral opnieuw bepalen van standen. Tot nu toe goed apparaat.

bascoen 16-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Afgelopen vrijdag in TER AAR gekocht bij keukenwarenhuis.nl..
daar goede service.. Plaat bevalt goed.. beter de de karamische die ik had.. Deze reageerd net als een gas kookplaat.. met 1 timer. super

Strijker123 15-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Een goede inductie kookplaat!
Wij hadden hiervoor een ATAG die in 14 jaar is meegegaan!

De prijs sprak ons als eerste het meeste aan: deze plaat was minder dan de helft van de andere platen die wij hebben bekeken en toch dezelfde degelijkheid.

Eenvoudige inbouw en duidelijke handleiding wel een instalateur laten komen anders heb je geen garantie het is dat je het weet. Kosten voor ons voor inbouw € 30,=.

Gerrit1968 15-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Deze fantastische koopplaat gekocht op 13-11-2009 via de jubileum aanbieding van keukenwarenhuis.nl. Ter plekke nog een kleine demostratie gezien hoe alles werkt.De volgende dag direct ingebouwd. Mijn vrouw en ik zijn vol lof over dit apparaat.Eerst altijd op gas gekookt en nu op inductie. Als je hem de eerste keer gebruikt hebt wil je nooit weer terug.

WO 15-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Een week geleden heb ik deze kookplaat aangeschaft vanwege de prijs en goede reviews van het merk op deze site.

De kookplaat bevalt tot nu toe zeer goed. De plaat wordt snel warm en is makkelijk schoon te maken. Verder zijn de functies basis maar ruim voldoende voor gebruik

Verder heb ik zelf de plaat geïnstalleerd. Dit ging vrij gemakkelijk, omdat er al een inzat. De gebruiksaanwijzing is ook duidelijk én in het Nederlands via winkel in Ter Aar.

baerken 14-11-2009

eindelijk na 20 weer een inductie kookplaat
mijn eerste had in 1982 helaas ging deze maar zo'n 5 jaar mee.
het is oals op gas koken maar elektrisch. sommige handige tips gelezen en deze deden mij herinneren aan zoals we de kookplaat gebruikten.

Binnenkort een komplete keuken met nog meer gemakken.

A_Vermist 04-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

Afgelopen vrijdag de inductiekookplaat gekocht. Vooral de prijs sprak ons aan.
Meteen ingebouwd en werkt prima. Gelijk ook een Fagor oven meegenomen.

BeBro 04-11-2009
Geschreven voor: Fagor IFF-4X

De inductie kookplaat is boven mijn verwachtingen.
Het bedienings gemak vind ik perfect, ook de informatie die ik kreeg bij keukencentrum
verkerk was erg goed.
Ik had dan ook geen enkele ervaring met inductie koken en reeds na de eerste ervaring weet ik dat dit toch beter is dan koken op gas.
Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent mede doordat iemand wist te vertellen dat je tijdens het koken tussen de kookplaat en de pan gewoon keukenpapier kan leggen waardoor de plaat niet vervuild.
Ik ben een gelukkig man met deze manier van koken.

A. van Raam 23-09-2008

Prima inductie kookplaat!
Wij hadden hiervoor een Siemens die in 10 jaar 2 keer kapot is gegaan!

De prijs sprak ons het meeste aan: deze plaat was minder dan de helft van de destijds gekozen Siemens en toch dezelfde degelijkheid en zelfs een timer...

Eenvoudige inbouw en duidelijke handleiding (alhoewel standaard niet in NL - deze later wel gedownload via de site van de verkoper in Ter Aar